torsdag 26. desember 2013

Hva jeg ønsker av BIs forlag

“hvor lang tid tar det å gi ut en bok?”. En kollega beklaget seg at hun – igjen – måtte redigere et manus hun forlengst var ferdig med. En av mine mer erfarne kollegaer kunne fortelle at det rutinemessig tok 12 til 15 måneder fra hans arbeid var ferdig til boken var ute i hyllene.

Begrepet “utgått modell” bare sang mellom veggene. En av mine yngre kollegaer, knapt 43, kunne fortelle at hans siste bok tok kun fire måneder. En av mine andre kolleager fortalte at han satt med et bokprosjekt, men visste ikke helt hvor han skulle henvende seg. Han visste bare at tradisjonelle forlag ikke vekket hans begeistring.

Etter diskusjonen ble jeg sittende og tenke. Hvorfor har vi ikke et eget forlag? Vi er jo på vei til å bli Europas største Handelshøyskole. Det er klart BI må ha eget forlag. Hvis Harvard har sitt, Harvard Business Press, så må jo BI ha sitt forlag.

Så her følger hva jeg ønsker av BIs forlag:

Kilde: BI LearningLab

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar