torsdag 15. august 2013

Være eller å ikke være for bokbransjen

Norges tre største forlag, Cappelen Damm, Gyldendal Norske forlag og Aschehoug, har i løpet av det siste året brukt rundt 100 millioner kroner på utvikling av nye digitale plattformer og løsninger.

– Vi satser nå digitalt på alle fronter. Vi mener at dette er å være eller å ikke være i denne bransjen. Det digitale bokmarkedet vil vokse i årene som kommer, men vi er fortsatt bak USA og England, sier informasjonssjef Bjarne Buset i Gyldendal Norsk Forlag.

– Ebokmarkedet har så langt vært fokusert mot romaner og barnebøker som apper, og det jobbes med å utvikle formater som håndterer alle typer av bøker, sier Forlagsdirektør på netthandel og digitale produkter Øisten Wahl i Cappelen Damm. Han tror 2014 vil bli et gjennombruddsår for de mer kompliserte bøkene for lesing på nettbrett, mobil eller PC.

Kilde: DN.no via Nettbrett & ebøker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar